Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

4.Kongres javnega naročanja - minister Koprivnikar uvodoma nagovoril udeležence

V torek, 22. septembra 2015, je v Portorožu potekal prvi dan 4. Kongresa javnega naročanja. Zbrane udeležence je uvodoma nagovoril minister za javno upravo Boris Koprivnikar.

 

Povedal je, da je ključno, da je vsebinsko kongres predvsem usmerjen v praktične primere, saj je običajno tako, da imamo predpise sicer ustrezne, največ problemov pa imamo z njihovo uporabo, torej v primeru javnega naročanja, denimo s pripravo tenderjev, usposobljenostjo naročnikov itd.

 

Minister je pozdravil cilje, ki si jih je zastavil letošnji dvodnevni kongres, to pa je izmenjava dobrih praks in izkušenj ter strokovno soočenje mnenj. Izpostavil je, da je država kupec in ima kot taka zelo pomembno večplastno vlogo pri javnih naročilih, pri tem pa je zagotovo bistvenega pomena gospodarna  in transparentna poraba sredstev.

 

V nadaljevanju je Koprivnikar spregovoril o novem Zakonu o javnem naročanju (ZJN-3). Povedal je, da bo zakon predvidoma oktobra obravnavan na seji Državnega zbora. Kot je dodal, zakon vpeljuje v slovenski pravni red 2 evropski direktivi  s področja javnega naročanja, poleg tega pa uvaja še nekatere novosti. Tako so denimo zelo pomembni izločitveni kriteriji, ki nekega ponudnika izločajo iz postopkov javnega naročanja, če denimo krši pogodbene obveznosti, neupravičeno pridobiva informacije, posreduje zavajajoče razlage, ne plačuje davkov, je njegova ponudba  neobičajno nizka, obenem pa nov zakon uvaja t.i. socialno komponento. Če ponudnik ne izplačuje podizvajalcev, ne izplačuje prispevkov in plač zaposlenim, je takšen ponudnik prav tako lahko izločen iz postopka javnega naročanja.

 

Kot je še menil minister, je bil zakon dolgo časa predmet usklajevanj, vendar se je to izkazalo za zelo dobro pot, saj smo tako res lahko preučili in po presoji upoštevali zelo različna strokovna mnenja in odzive.

 

Ob koncu je Koprivnikar osvetlil tudi področje elektronskih javnih dražb. Postopkov se država že poslužuje in omogočajo hitrejše, bolj enostavno ter transparentno poslovanje. Nenazadnje pa gre pri tem znova tudi za gospodarnost, saj elektronski postopki (npr. obratne elektronske dražbe) pomenijo tudi konkretne prihranke.