Skoči na vsebino

Vsebino spletnega mesta selimo na osrednje spletno mesto državne uprave www.gov.si, ki je bilo objavljeno 1. julija 2019.
Vse naše novejše objave najdete na www.gov.si.

NOVICA

Slovenija po razvitosti storitev e-uprave v povprečju med evropskimi državami

Evropska komisija je objavila najnovejše rezultate primerjalne analize razvitosti storitev e-uprave v Evropski uniji 2017 ("E-government Benchmark"), ki je bila izvedena v letu 2016.

S pomočjo tovrstnih analiz lahko države ugotovijo, kako kvalitetne so njihove storitve za prebivalce in podjetja, v primerjavi z drugimi evropskimi državami. Države si lahko z ugotovitvami pomagajo pri načrtovanju aktivnosti in resursov ter pri ovrednotenju učinkov različnih razvojnih projektov in ukrepov. Prav tako pa tovrstne analize omogočajo izmenjavo dobrih praks, znanja in izkušenj med državami ter bolj enotne in kvalitetne storitve javne uprave, ki izboljšujejo življenja državljanov in povečujejo konkurenčnost gospodarstva.

 

Pri tokratnih meritvah je bil analiziran isti sklop življenjskih dogodkov kot v letu 2014:

 

-    Ustanovitev podjetja - evem.gov.si, eugo.gov.si, www.stat.si, okolje.arso.gov.si
-    Izguba in iskanje dela - www.ess.gov.si, www.poiscidelo.si, www.mddsz.gov.si, www.zpiz.si, www.zzzs.si ,www.fu.gov.si
-    Študij - portal.evs.gov.si, www.mizs.gov.si, www.sklad-kadri.si, www.mddsz.gov.si, www.uni-lj.si, www.um.si, www.upr.si, www.ung.si
-    Družinsko življenje (rojstvo, poroka, upokojitev) - euprava.gov.si, www.zpiz.si, www.mnz.gov.si, www.mddsz.gov.si, zavarovanec.zzzs.si

 

Analizirana je bila naravnanost na uporabnika (razpoložljivost, uporabnost), transparentnost (storitve, osebni podatki, organizacije), mobilnost (čez-mejno),  ter ključni dejavniki (eID, eDokumenti, registri, eVročanje).

 

Slovenija se sicer po razvitosti storitev e-uprave v primerjavi z drugimi evropskimi državami uvršča okoli evropskega povprečja, vendar kljub temu, da sta v analizi izpostavljena tudi dva aktualna primera dobre prakse iz Slovenije (portal eUprava in rešitev za subvencionirane vozovnice preko portala eUprava), z objavljenimi rezultati ne moremo biti zadovoljni, saj se na mnogih področjih trudimo našim državljanom in podjetjem zagotoviti vrhunske elektronske storitve.

 

Ker bi v skladu z objavljenimi ugotovitvami in priporočili Evropske komisije Slovenija v prihodnje morala pospešiti digitalizacijo storitev za uporabnike (front-office) in zalednih sistemov (back-office) ter državljane spodbujati k uporabi elektronskih storitev, bomo v stalnem prizadevanju za boljšo kvaliteto življenja državljanov in večjo konkurenčnost gospodarstva v prihodnje še krepili sodelovanje z vsemi institucijami, ki lahko kakorkoli pozitivno vplivajo na višjo kvaliteto ponujenih storitev in informacij.

 

Trenutno že poteka naslednji krog meritev drugega sklopa življenjskih dogodkov (Redno poslovanje podjetja, Selitev, Imeti in voziti avto ter Spor majhne vrednosti), rezultati bodo objavljeni naslednje leto.

 

Povezava do nove analize 2017

Rezultati preteklih meritev (dostopni na spletnih straneh Evropske komisije):
2016
2015
2014
2013