Skoči na vsebino

NOVICA

Na javnem natečaju idejne zasnove promocijskega izdelka s predlogom blagovne znamke za lažje vključevanje zapornikov nazaj v družbo je zmagala DOBRA ROKA

Natečajna komisija in obiskovalci razstave so za zmagovalni izdelek javnega natečaja izbrali blagovno znamko Dobra roka – serijo senzoričnih igrač.

V Zgodovinskem atriju Mestne hiše v Ljubljani je danes popoldan potekala javna razglasitev zmagovalnih promocijskih izdelkov za lažje vključevanje zapornikov nazaj v družbo. Prijavljeni izdelki so še danes na ogled na razstavi z naslovom Izdelujem v zaporu, delujem v družbi. Trije najbolje ocenjeni izdelki bodo nagrajeni.

 

Kot je bilo slišati tako iz vrst natečajne komisije kot med obiskovalci razstave, odločitev o tem, komu dati svoj glas, ni bila enostavna, saj so vsi izdelki res inovativni, navdihujoči in nosijo pozitivno zgodbo ponovne priložnosti. Skupno največ točk je prejel predlog, ki ga je prijavil Peter Bulovec, z imenom Dobra roka – Igri dajemo smisel. Gre za serijo senzoričnih igrač, posebej primernih za otroke z razvojnimi težavami.

 

Rezultate javnega natečaja je razglasil Jože Podržaj, generalni direktor Uprave RS za izvrševanje kazenskih sankcij, ki je ob tem dejal: »Ta projekt je za nas izjemnega pomena. Kljub začetni bojazni, da tega morda ne bomo mogli izpeljati, smo zdaj na cilju. Preveč ljudi je zaprtih, ki nimajo smiselnega dela, zato je vsaka tovrstna novost dobrodošla. Dejstvo je, da je ta populacija težje zaposljiva in izjemno trpi tudi njihova samopodoba. Mi bomo storili vse, da projekt izpeljemo do konca in ne bo ostal le na papirju,« je še dodal.

 

Ob razglasitvi najboljših promocijskih izdelkov je minister za javno upravo Boris Koprivnikar uvodoma poudaril pomembnost projekta Inovativen.si, ki ga sicer vodi Ministrstvo za javno upravo, njegov namen pa je spodbujati kreativno reševanje izzivov, uporaba inovativnih metod dela, partnersko sodelovanje med javno upravo in državljani, civilno družbo… Ekipa na projektu Inovativen.si tako zbira ideje različnih državnih organov in išče rešitve na zastavljene izzive. Eden takšnih je bil izziv Uprave za izvrševanje kazenskih sankcij. Kot je na današnjem dogodku dejal minister Koprivnikar, »se trudimo, da bi javna uprava delovala bolj inovativno. Problemi v državni upravi so običajno kompleksni, zato iščemo nove načine reševanja teh problemov. Tak izziv je ta, ki je danes pred nami. Tukaj je bil tak pristop učinkovit.«

 

Župan Mestne občine Ljubljana, ki je gostila razstavo, Zoran Jankovič, pa je ob izrečenih čestitkah vsem idejnim avtorjem povedal, da je izvedeni projekt iskanja promocijskih izdelkov za lažje vključevanje zapornikov nazaj v družbo »dokaz, da smo tudi birokrati lahko inovativni« ter se zahvalil za odločitev, da se razstava izdelkov izvede v mestni hiši.

 


Na kratko o prijavljenih predlogih promocijskih izdelkov

 

Dobra roka. Igri dajemo smisel. (prijavitelj izdelka: Peter Bulovec).
»Ročno delo z naravnimi materiali je dokazano terapevtsko, možnost kreativnega izražanja pa spodbuja samozavest. Končni produkt mora biti družbeno koristen; tak izdelek da izdelovalcu občutek »dobrega dela«, ki pozitivno vpliva na njegovo samopodobo. Znamka dobra roka predstavlja serijo senzoričnih igrač, posebej primernih za otroke z razvojnimi težavami. Predstavljen je primer igrače – ravnotežne kocke.«

 

Hi Five. Vsak dan, nov začetek. (prijavitelj izdelka: Janez Mesarič).

»Stenski obešalnik je zasnovan z navihanim sporočilom in klišejsko podobo o štetju dni, ki na humoren način ruši predsodke o ljudeh, ki prestajajo kazen. Sporoča tudi misel, da je vsak dan čas za nov začetek. Osebe, ki prestajajo zaporno kazen, lahko nov začetek dosežejo s koristnim preživljanjem časa ob izdelovanju tega igrivega izdelka.«

 

LUCHKA. Svetla prihodnost. (prijaviteljica izdelka: Maša Majce).

»Simbol žarnice, ko ta zasije, povezujemo z idejno zamislijo nečesa novega. Svetilo, kot predmet, simbolno ponazarja prihodnost, ki je svetla. Svetlo prihodnost bo omogočila LUCHKA, modularno zasnovano viseče svetilo, ki z različno kombinacijo modulov dovoljuje kreativno svobodo ter spodbuja dialog in medsebojno sodelovanje oseb, ki jo izdelujejo. Idejni koncept je zasnovan kot odprta platforma, ki omogoča sestavljanje različnih oblik in kombinacij posameznih modulov.«

 

Zacvetimo znova, Znamka za lažje vključevanje zapornikov nazaj v družbo. (prijaviteljica izdelka: Mateja Premrl).
»Kot so bili zaporniki za rešetkami, tako je steklenica oblečena v neke vrste rešetke, s tem pa je nastal nov, uporaben in estetski produkt – vaza. Preobrazba steklenice v vazo s pomočjo »rešetk« tako nakazuje na preobrazbo zapornika po prestani zaporni kazni ter z novo funkcijo izdelka simbolično govori o novem življenju, ponovnem cvetenju.«

 


Javni natečaj

 

Uprava RS za izvrševanje kazenskih sankcij je v maju objavila javni natečaj idejne zasnove promocijskega izdelka s predlogom blagovne znamke za lažje vključevanje zapornikov nazaj v družbo. Javni natečaj je pripravljen v okviru projekta Inovativen.si, ki poteka pod okriljem Ministrstva za javno upravo.

 

Do roka so prispele štiri popolne prijave, idejne zasnove pa so bile na ogled na javni razstavi z naslovom Izdelujemo v zaporu, delujemo v družbi v Zgodovinskem atriju Mestne hiše v Ljubljani, 13. in 14. junija 2018. Izmed prispelih prijav je 5-članska komisija izbrala in nagradila tri, ki najbolj ponazarjajo dvig družbene odgovornosti za soustvarjanje varnejše družbe v okviru slovenskega zaporskega sistema. Na končni izbor zmagovalnega izdelka pa je vplivala tudi javnost, saj je lahko vsak obiskovalec razstave oddal svoj glas.

 

Z javnim natečajem smo želeli izbrati izdelek, ki simbolično in vizualno sporoča pomembnost učenja iz napak in ruši predsodke o osebah, ki so na prestajanju zaporne kazni, kot družbeno in delovno manj zaželenih članov skupnosti (destigmatizacija), obenem pa predstavlja tržno zanimiv produkt. Iskali smo izdelek, ki bo naslavljal tako širšo družbo, kot osebe, ki so na prestajanju zaporne kazni. Slednjim želimo z možnostjo vključitve v proces izdelave zmagovalnega izdelka povečati možnost ustvarjanja, razvijanja delovnih navad in veščin za boljšo in hitrejšo vključitev v družbo.