Skoči na vsebino

NOVICA

16. 6. 2017

"Partnerstvo za spremembe je partnerstvo za pravo prihodnost, za zaupanje, povezovanje in preseganje meja v naši miselnosti."

S temi besedami je priznanje sodelujočim na obeh straneh, v gospodarstvu in javni upravi, na zaključnem dogodku tretjega kroga Partnerstva za spremembe izrazil častni gost dogodka, predsednik Vlade Republike Slovenije, dr. Miro Cerar, ki je imel v tokratnem krogu Partnerstva za spremembe tudi vlogo mentorja.

Predsednik vlade je v začetku svojega govora povedal, da mu je prireditev ogrela srce in da je Partnerstvo za spremembe pot naprej. "Gospodarstvo in javna upravo morata znati sodelovati, se povezovati in delati timsko. Želim si SLOdelovanja, torej sodelovanja za Slovenijo," je povedal. Dodal je, da je spoštovanje med javno upravo in gospodarstvom, ki se oblikuje v okviru Partnerstva za spremembe, izjemno pomembno, saj gradi zaupanje. "Vsak človek šteje in vsakemu je treba izkazati spoštovanje za delo," je še povedal.

"Vizijo vidim v visoki kvaliteti življenja za naše državljane v naši prelepi državi," je povedal premier in dodal, da je kvaliteta življenja predvsem v samorealizaciji skozi delo. "Življenje je osmišljeno le toliko, kolikor dobrega storimo za druge," je povedal in dodal še: "Sodelujoči v Partnerstvu za spremembe ste jedro te vizije. Ne odnehajte, sodelujte in SLOdelujte še naprej!"

 

Boris Koprivnikar, častni pokrovitelj projekta, podpredsednik vlade RS in minister za javno upravo, je v uvodnem nagovoru povedal, da je program Partnerstvo za spremembe odličen način za doseganje sprememb, in da ga kot takega ne poznamo le v Sloveniji, ampak ga prepoznava tudi mednarodno okolje. Povedal je, da se vsak dan, ko ima pred sabo odločitev, vpraša, če ta spodbuja partnerstvo in če je inovativna, ter dodal, da so prav iz Partnerstva za spremembe izšli trije slogani, ki jih dosledno upošteva pri svojem delu. To so partnersko sodelovanje, igriva inovativnost in drzna odgovornost. Povedal je, da so spremembe edina stalnica, ki jo živimo vsak dan, da so lahko boleče, a nedvomno tudi zabavne, če jih sprejemamo.

 

Ajša Vodnik, izvršna direktorica AmCham Slovenija, je na dogodku izpostavila, da je sodelovanje, ki ga poudarja program Partnerstvo za spremembe, korak v pravo smer in edino mogoče za ustvarjanje pozitivnih sprememb. Partnerstvo za spremembe je po njenih besedah povezano z zaupanjem, kreativnostjo in optimizmom, in predstavlja gonilo za naprej. "To je presežek v našem prostoru, saj ne delamo le racionalno, ampak tudi čustveno," je povedala Vodnikova in dodala, da se med partnerji za spremembe čuti izjemna povezanost, ki ne le da ruši stereotipe, ampak postavlja novo pot. "Srečna sem, da živim v državi, kjer lahko na tako igriv in inovativen način ustvarjamo priložnosti za mlade," je še povedala izvršna direktorica AmCham Slovenija.

 


Uspešen zaključek tretjega kroga


Z današnjim dogodkom v Mestnem gledališču ljubljanskem se je končal že tretji krog Partnerstva za spremembe, ki je nastal v sodelovanju med AmCham Slovenija in Ministrstvom za javno upravo. Pokazali smo, kako zaposleni v javni upravi in zasebnem sektorju skupaj in srčno premikajo meje, rušijo stereotipe in ustvarjajo pozitivne zgodbe. Prepričali smo se, da je prihodnost v sodelovanju, da je na izzive mogoče poiskati rešitve in jih udejaniti v praksi, če le obstajata volja in pripravljenost na delo za skupno dobro. Partnerstva in zaupanje dajejo odlične rešitve za vse nas, sodelovanje med javno upravo in gospodarstvom na nov, drugačen in inovativen način pa deluje.

 

V letošnjem tretjem krogu se je ekipa sodelujočih tako na strani javnega kot zasebnega sektorja še razširila. V programu je sodelovalo že 6 ministrstev, 75 zaposlenih, 36 podjetij in 30 mentorskih parov. Širila pa se je tudi vsebina programa, krepilo se je sodelovanje, zaupanje, izmenjali smo številne dobre izkušnje in ideje, s tem pa znova dokazali, da želimo in zmoremo preseči stereotipe in dosegati spremembe na bolje.

 

Partnerstvo za spremembe skozi tri kroge:

1. krog (2015): 15 zaposlenih iz MJU v 15 podjetij
2. krog (2016): 67 zaposlenih, 5 ministrstev, 30 slovenskih in mednarodnih podjetij
3. krog (2017): 75 zaposlenih, 36 slovenskih in mednarodnih podjetij, 6 ministrstev, 30 mentorskih parov

 

Medtem ko je drugi krog v lanskem letu poleg izmenjav idej in izkušenj med zaposlenimi v podjetjih in na ministrstvih prinesel tudi inovativne rešitve za pet izbranih izzivov, je bila tokrat naloga udeležencev, da za teh pet rešitev poiščejo pot implementacije, da rešitve spravijo v življenje.

 

5 izzivov v drugi sezoni:

•   doseči večjo učinkovitost medresorskega sodelovanja,
•   dvigniti motiviranost zaposlenih v javni upravi,
•   kompleksno e-javno storitev narediti prijazno in učinkovito za uporabnike in upravo,
•   okrepiti nacionalno blagovno znamko I feel Slovenia,
•   prilagoditi učni program veščinam 21. stoletja.

 

Med oktobrom 2016 in majem 2017 je potekalo skupinsko delo vseh sodelujočih v 5 skupinah s ciljem implementacije rešitev. Poudarek tega dela je bil na sodelovanju. Sodelujoči so morali pri svojem delu uporabili veliko mero iznajdljivosti, uporabiti pogajalske ter motivacijske veščine, »prodajo« ideje ter navdušiti s svojim pristopom. Hkrati so večali razumevanje o delovanju sistema ter izzivih, ki jih je potrebno skupaj premagati.

 

Katere rešitve so bile implementirane?


1. Medresorsko sodelovanje: Povezalo se je 30 mentorskih parov, med mentorji so tudi predsednik vlade in pet ministrov. Organiziral se je mentorski seminar za osnovno spoznavanje z mentorstvom in lažji začetek. Uvedli so tri vrednote, drzna odgovornost, igriva inovativnost in partnersko sodelovanje. Izvedena je bila anketa, kako zaposleni v javni upravi vidijo te tri vrednote. Izvedena je bila delavnica za javne uslužbence o agilnih metodah kot novem, bolj učinkovitem načinu delovanja.

 

2. Kako vpeljati veščine 21. stoletja v šole? Skupina se je po uspešnem prvem koraku osredotočila na opolnomočenje učiteljev in ravnateljev na sistemski ravni, da bodo lahko veščine 21. stoletja predajali učencem in da bomo opremljeni za življenje v 21. stoletju tudi s podporo kvalitetnega šolskega sistema. Dobre prakse, ki jih že izvajajo na nekaterih osnovnih in srednjih šolah je potrebno razširiti čim širše. Cilj za vpeljavo design thinkinga v šolah se je realiziral preko Javnega razpisa za izbor operacij »Razvoj in udejanjanje inovativnih učnih okolij in prožnih oblik učenja za dvig splošnih kompetenc«. Načrtuje se razpis MIZŠ za pridobivanje veščin učiteljev pri podjetjih.
 
3. Kako motivirati zaposlene? »Tukaj sem, hočem«. Osredotočili so se na dobro počutje zaposlenih, ki vpliva na večje zadovoljstvo, zavzetost in učinkovitejše delo. Posneli so kratke videoposnetke za koristno vadbo na delovnem mestu, sodelovali so tudi ministri. Za vodje so pripravili zgibanko z napotki, kako pohvaliti sodelavca.

4. Izziv za e-javne storitve je kompleksno storitev narediti prijazno in učinkovito za uporabnike in za upravo. Na eUprava je že aktiven vodič za rojstvo otroka, zdaj se mu bosta pridružila še vodič za poroko in za nakup avta. Z animacijo so predstavili stanje z glavnimi administrativnimi bremeni ter inovativno rešitev v obliki elektronske javne storitve.

 

5. Slovenijo je treba občutiti. Kako? Država naj vodi z zgledom in blagovno znamko I feel Slovenia aktivno uporablja na ravni državne uprave, blagovna znamka se mora širiti in nasloviti posameznika. Skupina je izdelala generator email podpisa z I feel Slovenia logom za javno upravo. Promovirali so pozicijski slogan I feel Slovenia, green.creative.smart v gospodarstvu, s poudarkom na zagonskih podjetjih, pri tem so se povezali z agencijo SPIRIT in bolj aktivno promovirali I feel Slovenia na dogodkih ministrstev.

 

Tako sodelujoči kot opazovalci so nad programom Partnerstvo za spremembe navdušeni, zato se po uspešno izpeljanem prvem pilotnem projektu, nadgrajenem programu v lanski sezoni ter tokratnem vsebinsko znatno razširjenem programu obeta tudi četrti krog. Kot je poudaril predsednik Vlade RS dr. Miro Cerar, moramo temu programu, katerega bistvo je preseganje stereotipov, dati priložnost, da preseže omejenost na en mandat in se morda v nekoliko preoblikovani in razširjeni obliki pelje naprej, v 4. krog.

 

 

4. krog v znamenju talentov


Da se mora Partnerstvo za spremembe nadaljevati, se strinjajo Boris Koprivnikar, Ajša Vodnik in vodja kabineta Ministrstva za javno upravo Nina Langerholc Čebokli, ki je razkrila svojo vizijo Partnerstva za spremembe – želi si, da bi program prerasel v nacionalno platformo sodelovanja, v iniciativo, ki uči sodelovanja, ki združuje ljudi različnih znanj iz različnih sektorjev in organizacij, v okolje, kjer je možno in mogoče soustvarjati. Partnerstvo za spremembe prinaša krepitev medsebojnega zaupanja, razbija stereotipe in vnaša optimizem. Kot so povedali vsi trije, bodo v naslednjem, že 4. krogu, na vrsti talenti. Kako jim omogočiti ustrezno okolje za delo v Sloveniji in jih obdržati doma? Kako jih privabiti nazaj v Slovenijo? Ali lahko spoznanja, do katerih smo prišli skozi prve tri kroge, prelijemo v iskanje ukrepov za naše talente? Vse to bomo odkrivali v 4. krogu Partnerstva za spremembe.

 

Partnerstva za spremembe ne bi bilo brez dobre volje ministrstev in podjetij, ki so z veliko srčnostjo vstopili v projekt in ki vanj močno verjamejo.


6 ministrstev - Ministrstvo za javno upravo, Služba vlade za razvoj in evropsko kohezijsko politiko, Ministrstvo za zunanje zadeve, Ministrstvo za infrastrukturo, Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport.


36 slovenskih in mednarodnih podjetij – AmCham Slovenija, KPMG, Knauf Insulation, Danfoss Trata, Gorenjski tisk, Microsoft, Halcom, Adecco, Špica International, SAP, Competo, Cisco, LanguageSitter, HalMBills, NLB, Generali, IBM Slovenija, Deloitte, A1, Zavarovalnica Triglav, Telekom, NIL, Steklarna Hrastnik, Bisnode, Simbioza Genesis, S&T, MSD, Coca Cola, Roche, Droga Kolinska, Kliping, Petrol, GSK.
75 zaposlenih v javni upravi in gospodarstvu.